Adastra

fredag 27 mars 2015

Skitvädershelg i antågande

Kan inte överskattas!
Efter en superfin inledning av mars med vårtemperaturer och mycket sol väntar nu en längre period med fukt och kyla. Sitter på jobbet iför ullunderställ så då kan ni tänka ut vad jag behöver ha på mig under helgens varvsjobb.
Blir det för hemskt får jag väl krypa inomhus och isolera med den 45 mm tjocka bruna glasullsisoleringen jag köpte härom dagen. En jättebal kostade 201 kronor så det är det verkligen värt. Tänker sätta upp både under takskivorna i skåp och garderober och under ytterskivor i salongstaket där det också är oisolerat mot ruffsidan.
Vi får i år låna en riktig byggställning för fribordsarbeten vilket jag verkligen är glad över. Har fortfarande väldigt ont i mina fingrar på vänster hand efter en surfolycka för 2 månader sedan. Ska bli skönt att slippa hänga med dom i utriggaren för att inte ramla ner.

I kväll blir det årets första fredagsmys-bastu i hamnen. Efter det blir det kalas och firande av en 50-åring hemma hos oss. Så i kväll slipper jag i alla fall att frysa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar