Adastra

måndag 13 april 2015

Helgen vecka 15

På lördagen var vi på varvet båda två, jag lite småsjuk så jag jobbade bara i 3 timmar men på dom fick jag fördäck skinande rent och vaxat. Använder LeFants nonslipvax på gångytor och Internationals UV-sealer på blanka ytor. Vi tog av den stora kraftiga gröna pressen som vi lägger fram i fören så det blev lättare att arbeta och se vad man gjort..

Magnus försökte få bogpropellern att fungera med den nya luckmotorn, men hur han än gjorde så ville det inte. Han stannade nere vid båten till klockan var över 18 och kom hem väldigt less och frustrerad.
Vi bestämde oss för att glömma den till på måndag och ringa Lewmar då.

Väldigt varm segling till Gotland för 2 år sedan - då ville vi också ha glass
Men på söndagen vaknade vi och var sjuka båda två och det blev inget varv för någon av oss. Det gjorde nu inte så mycket för i går var det halv storm och regn.

Men i dag skiner solen och vi hade bespetsat oss på fina kvällar på varvet fram till sjösättningen. Jag började faktiskt med antibiotika idag då jag varit hängig så länge och har ont i halsen.
Trist när årets roligaste tid (= vårrustning) bli rumphuggen. Det är ingen fara när det gäller båten  (den är klar för sjösättning) men vi missar så mycket kul samvaro med våra varvsgrannar som vi verkligen gillar. Efter sjösättningen ligger vi i en annan klubb och tappar lite kontakten med varvsfolket.

Allt vi vill nu är att bli friska fort och få äta mycket glass!

2 kommentarer: